Ana içeriğe atla

2023 Yılında 6.5 Milyon Kişi Dijital Bankacılık Kullanarak Bankaların Müşterisi Oldu

Türkiye Bankalar Birliği (TBB) verilerine göre, 2022’de bankalar 18 milyon yeni müşteri kazanımı gerçekleştirirken; 4 milyon kişi, dijital bankacılığa ivme kazandıran ve tüketicilere şubeye gitmeden banka müşterisi olma kolaylığı sağlayan “uzaktan müşteri edinimi” yoluyla banka müşterisi olmuştu. 2023 yılında banka müşterisi olan her 3 kişiden 1’i dijital bankacılığı tercih etti. 

Bankalar 2023 yılında 18,5 milyon yeni müşteri kazanırken, bankaların mobil uygulamaları aracılığıyla görüntülü görüşme yoluyla müşteri olma süreçlerini tamamlayan kişi sayısı 6.5 milyona yükseldi. Geçtiğimiz yıl 1 milyondan fazla müşterinin dijital bankacılık kullanarak banka müşterisi olmasına aracılık eden ve her ay 35 milyonu aşkın ziyaret alan HangiKredi 2023 yılı bankacılık sektörü müşteri eğilimleri ve kullanıcı davranışlarını açıkladı.

2023 Yılında %0 Faizli Ürünlere Yönelim Arttı   

2023 yılında bankalar pazar payını genişletmek, yeni müşteri edinmek için stratejilerini, büyük ölçüde %0 faizli taksitli nakit avans kampanyaları üzerine kurdu. İhtiyaç kredisinden farklı olarak kredi kartı üzerinden sunulan bu faizsiz kampanyalar tüketicilere son derece cazip geldi. 

Haziran ayından itibaren Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) politika faizlerinde yaptığı artışlar piyasa faizlerine de yansıdı. TCMB’nin verilerine göre, 2024 Ocak ayında faiz oranı yıllık %64 seviyelerine kadar çıktı. Bu nedenle, özellikle 2023 yılının ikinci yarısında müşterilerin faizsiz ürünlere yönelimi daha da arttı. HangiKredi verilerine göre, kullanıcıların kredi arayışları devam ederken, kredili ürün hacminin yaklaşık %30'u nakit avans fırsatlarına kaydı. 2022 yılına göre de bu kampanyaların ağırlığı bir önceki yıla göre %60 oranında arttığı gözlemlendi. 

2023 Yılında 6.5 Milyon Kişi Dijital Bankacılık Kullanarak Bankaların Müşterisi Oldu

2023 Yılında En Çok Başvuru İhtiyaç Kredisine Yapıldı 

2023 yılında taksitli nakit avans kampanyaları revaçta olsa da ihtiyaç kredileri müşteriler tarafından tercih edilmeye devam etti. 2022 Aralık ayı ihtiyaç kredisi hacmi, 2023 yılında 983 milyar TL’ye ulaşarak %45 oranında artış gösterdi. 2023 yılının ilk 9 ayında ihtiyaç kredisi kullanan kişi adedi 20 milyonun üzerinde gerçekleşti. Bu rakamın TBB tarafından Mart ayında açıklanacak verilere göre 25 milyonu geçmesi bekleniyor. Bireysel müşterilerin ortalama ihtiyaç kredisi kullanım tutarı 35.000 TL olarak gerçekleşti.

Konut kredisi hacmi %21’lik artışla 438 milyar TL’ye yükseldi. 2023 yılında gerçekleşen kredili konut satışları bir önceki yıla göre %36,6 azalışla 177.748 olarak gerçekleşti, kredili konut satışlarının toplam konut satışları içerisinde payı ise %14.5 oldu. Taşıt kredisi hacmi ise %93 oranında yükselerek 95 milyar TL’ye çıktı.  İhtiyaç kredisi faizlerinin yüksek olması nedeniyle tüketici harcamaları daha çok kredi kartı tarafına kaydı. Kredi kartlarında hacim %158 oranında artışla 2023 yılında 1,15 trilyon hacme ulaştı. BKM verilerine göre, 2022 yılında 99,5 milyon olan kredi kartı sayısı %18 oranında artışla, 2023’te 117.7 milyona ulaştı. 

2023 yılının önemli gelişmelerinden biri de kur korumalı mevduat uygulamasının kaldırılması oldu. Faiz artırımlarıyla yükselen mevduat faizleri de yatırımcının gözünde vadeli mevduat hesaplarını yeniden cazip hale getirdi. Buna bağlı olarak yılın ikinci yarısında, mevduat ürünlerine olan talep ilk yarıya kıyasla iki katına çıktı. BDDK verilerine göre, gerçek kişiler TL vadeli mevduat hacmi 2023 yılında, 2 trilyon TL’den 4,5 trilyon TL’ye ulaştı. 2024 Ocak ayı sonunda 3 aya kadar vadeli mevduatlara uygulanan ortalama faiz %51'e yükseldi. 

2023 yılı finans sektöründeki müşteri eğilimi ve kullanıcı davranışlarıyla ilgili bilgileri paylaşan HangiKredi Genel Müdürü Oray Durmazoğlu, 2023’e yönelik değerlendirmesini “Her ay bankacılık popülasyonunun 4’te 1'inin HangiKredi'yi ziyaret etmesiyle ekonomik gelişmelerin tüketici eğilimlerine yansımasını çok net gözlemleme fırsatımız oluyor. Finansal Asistan vizyonumuz doğrultusunda hayata geçireceğimiz yeni hizmetlerimizle finans sektörünü ve müşteri verilerini daha da derinlemesine analiz etmeye devam edeceğiz.” sözleriyle ifade etti.

http://www.ifhaber.com/bankacilik/2023-yilinda-6-5-milyon-kisi-dijital-bankacilik-kullanarak-bankalarin-musterisi-oldu/?feed_id=27333&_unique_id=65d3d032c574d

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

CyberCube 180 Milyon Dolar Yatırım Aldı

Sigorta ve reasürans endüstrisi için siber risk analitiği sağlayıcısı olan  CyberCube , yeni bir çekirdek yatırımcı olan  Spectrum Equity 'den 180 milyon doların üzerinde önemli bir yatırım aldı. Bu kaynağın, şirketin siber risk maruziyetlerini ölçmeye yönelik ürün ve çözümlerinin gelecekteki gelişimini desteklemek için kullanılması planlanıyor. 1994 yılında kurulan bir büyüme sermayesi şirketi olan  Spectrum Equity , bu yatırımla birlikte CyberCube'un mevcut yatırımcıları  ForgePoint Capital ,  Hudson Structured Capital Management (Bermuda) Ltd.  ve  MTech Capital 'e çekirdek kurumsal yatırımcı olarak katıldı. CyberCube , 2018 yılında bağımsız, risk sermayesi destekli bir şirket olarak faaliyete başladı. Yapılan açıklamaya göre firma, artık siber sigorta ve reasürans değer zincirinde 130'dan fazla müşterisinin güvendiği bir iş ortağı konumunda. Şirketin çözümlerinden, brüt yazılan primlere göre ABD ve Avrupa'nın en büyük 40 siber sigortacısının %7...

MBP'den Moonrock'a Yatırım

LONDRA, 2 Ekim 2025 –  Sigorta sektörünün önde gelen isimlerinden Peter Cullum'un desteklediği  Minority Broker Partnerships (MBP)  yatırım platformu, drone sigortacılığında uzmanlaşan  Moonrock Insurance  şirketine azınlık hissesi karşılığında stratejik bir yatırım yaptı. Açıklanan miktarı gizli tutulan  A Serisi  yatırım, şirketin drone ve  eVTOL (dikey iniş kalkışlı elektrikli hava aracı)  sigorta pazarındaki genişlemesini hızlandıracak. Moonrock Insurance'ın Kurucusu ve Genel Müdürü Simon Ritterband , yatırım ilişkisi hakkında yaptığı açıklamada,  "MBP ile bu ortaklığı geliştirdiğimiz için çok heyecanlıyız. Sigorta yatırımı konusundaki uzmanlığı ve zengin geçmişiyle tanınan Peter Cullum ile çalışmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz."  ifadelerini kullandı. Ritterband,  "Cullum'un sahip olduğu ömür boyu deneyim, işimizin büyümesini şekillendirmemize ve küresel drone ve eVTOL pazarının katlanarak artan hızına ayak uyd...

Autonomous: Londra Sigorta Piyasasındaki Birleşmeler Yanıltıcı Olabilir

Londra, 2 Ekim 2025 – Londra reasürans piyasasında son dönemde artan birleşme ve satın alma hareketleri, tüm Londra Piyasası özel reasürans şirketleri için yaygın bir getiri beklentisi oluşturmayabilir. Bu uyarı, Londra merkezli finansal analiz ve danışmanlık firması Autonomous tarafından yayımlanan 2 Ekim 2025 tarihli raporda yer aldı. Raporda, son üç ay içinde Inigo , Aspen ve Canopius gibi özel Londra Piyasası şirketlerinin hedef alındığı üç ayrı satın alma anlaşmasına dikkat çekildi. Özellikle Inigo’nun 1,7 milyar dolara satın alınması , sektörün gündeminde geniş yankı uyandırdı. Autonomous analistleri, bu hareketlerin diğer Londra Piyasası şirketleri üzerinde aynı etkiyi yaratmayacağını vurguladı. Analistler, yatırımcılar açısından Lancashire şirketinin Inigo ile en yakın karşılaştırma olduğunu belirtirken, Beazley , Conduit ve Hiscox için de uygun karşılaştırmaların bulunduğunu ifade etti. Raporda, Inigo anlaşmasının diğer Londra Piyasası hisseleri üzerinde nöt...