Ana içeriğe atla

İş Bankası Grubu’ndan İş Mekan

Türkiye İş Bankası, iştirakleriyle birlikte dijitalde dokunduğu müşterileriyle fiziksel ortamda da temas edip farklı bir deneyim yaşatmak üzere ülkemizde bir ilk olan yeni nesil deneyim alanı İş Mekan’ı hayata geçirdi.

Dünyada ve Türkiye’de son dönemde hızını artıran dijitalleşme ve buna paralel değişen kullanıcı alışkanlıkları, bankacılık dâhil hemen hemen tüm sektörlerde yeni iş modellerini, yeni çalışma alanlarını gündeme getirdi. Kullanıcıların markalarla ilişkisini sadece ana iş kolu ile değil farkındalık yaratacak faaliyetler ve sosyal sorumluluk gibi temel değerler üzerinden kurmaya başlaması, bu iş modellerinin ve çalışma alanlarının daha etkin olmasına imkân sağlamaya başladı.

Türkiye İş Bankası da Grup bünyesindeki iştirakleriyle birlikte dijitalde dokunduğu müşterileriyle fiziksel ortamda da temas edip farklı bir deneyim yaşatmak üzere yeni nesil deneyim alanı olan İş Mekan’ın ilkini Nişantaşı’nda hayata geçirdi. Banka, global deneyim tasarım ajansı I-AM’in katkılarıyla hizmete sunduğu, ülkemizde de bir ilk olan İş Mekan ile keyifli ve farklı bir müşteri deneyimine kapılarını aralamış oldu.

Paylaşıma açık ve katılımcı bir platform niteliğindeki İş Mekan’ın açılışı, İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, I-AM Kurucu Direktörü Emre Kuzlu, İş Bankası paydaşlarının katılımıyla gerçekleşti.

İnsandan ilham alan yeni nesil yaşam alanı: İş Mekan

İnsandan ilham alan yeni nesil bir yaşam alanı olan İş Mekan’da hem bankacılık işlemlerinin yapılabildiği hem de İş Bankası Grubu bünyesindeki markaların ve platformların sunulduğu bir ekosistem oluşturuldu. Tasarımı günlük yaşamdaki beklentilerin önceliklendirilerek çalışma, sosyalleşme, farklı deneyimlerle buluşma ve alışveriş ihtiyaçlarının karşılanmasını merkeze alan kurguda hazırlanan İş Mekan’da; İş Bankası Nişantaşı Şubesi’nin yanı sıra İş Bankası Kültür Yayınları’nın bir köşesi, İş Bankası’nın online alışveriş platformu Pazarama’nın ilk fiziksel satış noktası ile Coffee Department iş birliğiyle oluşturulan kafe bulunuyor.  

Banka iştiraki İşmer tarafından yönetilecek kiralanabilir toplantı odaları ve çalışma alanlarıyla iş hayatına dokunan, etkinlik alanlarıyla aktivitelere ev sahipliği yapacak olan İş Mekan’da ayrıca İş Bankası çalışanlarının hafta içi mesai saatlerinde kullanabileceği MaxiOfis’ler yer alıyor. İş Bankası Nişantaşı Şubesi mevcut çalışma saatleri kapsamında hizmet verirken, İş Mekan haftanın tüm günlerinde açık olacak.

Mekan içerisinde sunulan fiziki deneyimin tüm kanallarda tutarlı ve erişilebilir olmasını sağlamak üzere “İşMekan” mobil uygulaması da tüm uygulama marketlerde kullanıcılara açıldı. Bu uygulama üzerinden toplantı odaları kiralanabilecek, etkinlik takviminden haberdar olunarak katılım sağlanabilecek ve ilerleyen dönemde kişiye  özel kampanyalar hakkında bilgi edinilebilecek.

“ ‘Benim Mekanım’ diyebilsin anlayışıyla yola çıktık”

İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, açılışta yaptığı konuşmada, şubelerin yeni tasarımını kurgularken, aynı zamanda Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmasına katkı sunmayı da dikkate aldıklarını söyleyerek, şöyle dedi: “Bundan 1,5 yıl önce ‘İş Bankası şubeleri’ nasıl olmalı diye düşünürken, ‘öyle bir mekan açalım ki herkes burada kendisini rahat hissetsin, ‘Benim Bankam’ söylemimizi çağrıştırdığı gibi ‘Benim Mekanım’ diyebilsin’ anlayışıyla yola çıktık. Sadece bankacılık işlemleri için değil kitap okumak, satranç oynamak ya da uzaktan çalışmak isteyenlerin yararlanabileceği, gelenlerin arkadaşlarıyla birlikte kahve içebileceği bir mekan tasarlamak istedik. Anlamlı bir şekilde yaşayan ve o trafiği yaratırken etkileşimi de artıran, etkinlikler düzenlenen, iş ortaklarımızın, girişimcilerimizin ofis gibi kullanabileceği, herkesin burayı buluşma adresi olarak verebileceği; Pazarama gibi dijital markalarımızın fiziksel olarak da görülebildiği, hissedilebildiği yer olmasını arzu ettik. ”

“İş Mekan, fiziksel anlamda da dijital bir markanın nasıl temsil edileceğine imkan veren bir alan”    

Hakan Aran, İş Mekan ile dijital ve teknoloji okur yazarlığı, finansal okur yazarlığı, okuma alışkanlığı yüksek bir toplum yaratılmasına verebilecekleri azami katkıyı, farklı alanlarda oluşturdukları temas noktalarıyla birleştirmeye çalıştıklarını vurguladı.

Dijitalleşmenin noktasal değil sürekli devam eden bir süreç olduğunu belirten Aran, “Teknoloji değişiyor, toplum değişiyor. Eğer bir dijital marka olmak istiyorsanız, bilmeniz gereken, dijitalleşmenin ve bu dönüşümün sonunun olmadığı, bunun sürekli bir yolculuk olduğudur. Biz dijitalleşmeyi bu şekilde ele alıyoruz. İş Mekan’ın da dijital marka olma iddiasındaki bir kurumun, fiziksel anlamda da dijital bir markayı nasıl temsil edebileceğine imkan veren bir alan olduğunu düşünüyoruz” dedi.

“Önemi kaybolmayan çalışma alanlarının yeniden tanımlanması gerekiyor”

I-AM Kurucu Direktörlerinden Emre Kuzlu da projeyle ilgili şunları söyledi: “I-AM olarak her sene yayınladığımız trend raporumuzda 2022 yılının öne çıkan trendlerinden empati kavramını inceledik. Özellikle banka sektörünün bu dönemde müşterileri ile empati kurmasının müşteri ilişkilerini güçlendirdiğini biliyoruz. Araştırmalar günden güne dijital kullanım alışkanlıkları artan banka müşterilerin %63’ünün karşılaştıkları finansal sorunlar için dijital araçlardan ziyade banka çalışanları ile konuşmayı tercih ettiğini gösteriyor. Yani artan dijital kullanıma rağmen bankaların müşterilerine kişisel tavsiye vermesinin ve banka şubelerinin önemi kaybolmuyor ancak bu alanların yeniden tanımlanması gerekiyor. İş Mekan projesini bu bakış açısı ile ele aldık ve farklı hedef kitle ihtiyaçlarına cevap veren sürdürülebilir bir konsept tasarımını gerçekleştirdik. İş Mekan, İş Bankası’nın çatısı altında öğrencileri, girişimcileri, kamu çalışanlarını hatta aileleri bir araya getirerek topluluk oluşturacak yeni nesil bir yaşam alanı. Mekandaki kullanıcı yolculuğunun tamamlayıcı unsuru olarak tasarladığımız İş Mekan uygulaması ise dijital alışkanlıkları kuvvetli ziyaretçilerin bu mekâna erişimini ve buradaki deneyimlerini zenginleştirecek.”

https://www.ifhaber.com/bankacilik/is-bankasi-grubundan-is-mekan/?feed_id=3722&_unique_id=63c7eca9d24fb

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ING’den Banka Kartı Ödemelerine Yönelik Yeni Ürün: KOBİ Nakit POS

ING Türkiye, banka kartı ödemelerine özel avantajlı üye iş yeri ücreti fırsatı sunan KOBİ Nakit POS ürününü hayata geçirdi. KOBİ Nakit POS ile KOBİ’ler, iş yerlerinde yazar kasa POS cihazlarında hiçbir ücret ödemeden tüm yurt içi banka kartı ödemelerinde ertesi gün %1.49 üye iş yeri ücretinden yararlanabiliyor. Üstelik aylık POS yazılım, donanım ve bakım hizmeti ücreti ödemiyor. ING Türkiye Tüzel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Öcal Ağar, “KOBİ’lerin ihtiyaçlarını yakından takip ediyor ve onların rekabette öne çıkmalarına katkı sağlayacak ürün ve hizmetler geliştirmeyi önceliklendiriyoruz. KOBİ Nakit POS ürünüyle sunduğumuz ertesi gün %1.49 üye iş yeri ücreti fırsatıyla işletmelere banka kartı ödemelerinde maliyet avantajı sağlıyoruz” dedi. Dijital gücüyle kalıpların dışında ve hayatın içinde çözümler geliştiren ING Türkiye, banka kartı ödemelerine özel avantajlı üye iş yeri ücreti fırsatı sunan KOBİ Nakit POS ürününü hayata geçirdi. KOBİ Nakit POS ile KOBİ’ler iş yerlerinde y

ING Teknoloji Şirketi Faaliyetlerine Başladı

Bankacılık lisansına sahip teknoloji şirketi olma vizyonu ile ilerleyen ING Türkiye’nin iştiraki ING Teknoloji, 1 Mayıs 2023 itibariyle faaliyetlerine başladı. ING Teknoloji ile ING Türkiye ve ING Global ’e mobil teknolojiler, bulut teknolojileri, yapay zekâ ve veri madenciliği teknolojileri alanlarında uygulamalar, servisler ve ürünler geliştirilecek.  ING Türkiye Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı ve ING Teknoloji Yönetim Kurulu Başkanı Wouter Meijs , “Yeni şirketimizin ING’nin dijital liderlik stratejisi doğrultusunda, bizi teknolojide öncü olma hedefimize bir adım daha yaklaştıracağına ve turuncu kültürümüzü daha da zenginleştirerek teknoloji alanında önemli bir yetenek merkezine dönüşmemizi sağlayacağına inanıyoruz. ING Teknoloji, sektörde fark yaratan uygulamaları hayata geçirerek ING’nin teknolojiye yön veren şirket olma vizyonunu destekleyecek” dedi. Wouter Meijs Kimdir? Dijital gücüyle kalıpların dışında, hayatın içinde çözümler geliştiren ING Türkiye’nin iştiraki

Küresel Riskler Raporu 2023 Yayınlandı

Küresel Riskler Raporu 2023 yayınlandı: acil yaşam maliyeti krizi ile sürdürülebilir iklim aksiyonu arasındaki gerilimler doruk noktasında. Yaşam maliyeti krizi kısa vadeli en büyük risk iken, iklim değişikliğini azaltma ve iklime uyum sağlamadaki başarısızlık ise uzun vadeli en büyük endişelerdendir. Jeopolitik rekabetler ve içe kapanma eğilimleri, ekonomik kısıtlamaları artıracak ve hem kısa hem de uzun vadeli riskleri daha da artıracaktır. Küresel Riskler Raporu, ülkeleri "kaynak rekabetinden" kaçınmak için birlikte çalışmaya çağırmaktadır Rapor, 1.200'den fazla uzmanın, politika yapıcıların ve sektör liderlerinin görüşlerinden yararlanmaktadır. Küresel Riskler Raporu 2023'ü buradan okuyun, Küresel Riskler Girişimi 'ni keşfedin ve #risks23 etiketini kullanarak sohbete katılın Cenevre, İsviçre , 11 Ocak 2023 – Dünya Ekonomik Forumu tarafından, Marsh & McLennan Şirketleri , SK Group ve Zurich Sigorta Grubu stratejik ortaklığında hazırlanan Kür